Postnord klarer din levering

08 November 2018 Anders Lundtang Hansen
image

editorial

Du skal ikke altid tro på, hvad der bliver skrevet i medierne, og måske kender du også til det udtryk, der hedder: “Tomme tønder buldrer mest”.

Det er ingen hemmelighed, at det gamle PostDanmark kort forklaret er blevet til PostNord via fusioneringer og længere tids planlægning blandt flere postfirmaer i Norden.

Og det gælder med alle former for forandringer i firmaer, hvor der skal ændres på arbejdsgangen og ske store omvæltninger: Man skal lige som medarbejdere og kunder tilpasses den nye situation, og den slags kan tage tid.

Man siger som bekendt også, at en lavkonjunktur afløses af en højkonjunktur, og den finans-metafor kan også bruges med PostNord, for i arbejdet med at skabe bedre service via forandringer, kan det ikke undgås, at der kommer en kort periode med forvirring og kaos, der desværre vil ramme nogle kunder.

Derfor skal du, med henblik på det tidligere nævnte udtryk, huske på, at selvom enkelte personer oplever problemer, så er det også de “problem”historier, man hører om i medierne, hvorfor man kan forledes til at tro, at der er tale om store problemer hos PostNord generelt hele vejen rundt.

Men husk igen på, at det ikke er de gode historier, der sælger bedst eller bliver hørt mest.

For PostNord leverer stadig god service og pakker, breve og post generelt til tiden, for selvom nogle ser PostNord som en invasion, så bygger det firma stadig videre på en bund af et dansk firma, der har rødder helt tilbage til 1600-tallet.

Derfor skulle det undre, hvis så mange hundrede års erfaring og ekspertise på området med at levere post bare bliver skyllet ud i vasken.

PostNord bestræber sig stadigvæk på at være Danmarks foretrukne postvæsen og leverer pakker og post generelt til stor tilfredsstillelse.

Så når du ser en rød postkasse, kan du med ro i sindet post dit brev deri og vide, at det lander hos modtageren.

More articles