Derfor er din visuel identitet så vigtig for din virksomhed

17 May 2020 Lotte Hindsberg

Noget nye potentielle kunder først vurdere dig på er din visuelle identitet og det sker på en brøkdel af et sekund og det er årsagen til at det er så vigtigt at den visuelle identitet udtrykker hvad du og din virksomheder står for. Samtidig skal dit logo være enkelt og skal kunne bruges fra alt fra en lille telefonskærm til en kæmpe Billboard plakat. Dine fremtidige kunder skal kunne kende dig og din firma og hvad du står for alene ud fra dit logo. Hvis du er i tvivl så tænk på et lille hvidt f på en blå baggrund, som du kan genkende, uanset hvor du ser det. Facebook. 

Læg en overordnet strategi

Det bedste du kan gøre er allerede at overveje din visuel identitet, når du går med tankerne om at starte din virksomhed. Du skal bruge lige så lang tid på den, som du gør på at finde din vision og mission og hvad du skal sælge eller udbyde af tjenester.

Det er en god ide enten at få et erfaren bureau eller grafisk designer med ind over fra start. De er uddannet til at arbejde med form og farver og få det rigtige visuelle udtryk frem, som er så vigtigt for, om den mulige kunde kontakter dig eller leder videre efter en anden.

Så du skal ikke falde for fristelsen og få din veninde, der har leget lidt med InDesign og har lavet et par logoer til at lave dit. Du skal bruge de penge det koster for at få lavet det ordentligt. I sidste ende vil du spare mange penge og få flere kunder.

Du kan sammenligne det lidt med en bog, hvis forfatter du aldrig har hørt om. I princippet kan det være verdens bedste bog, men hvis omslaget er kedeligt lægger du den tilbage og vælger en anden.

More articles